2007-01-29

Poodhalení

Příprava další nádrže mi ubírá stále více peněz z konta a proto jsem došl k rozhodnutí, že bude třeba rozpočet zeštíhlit. Požadavky na nádrž jsou jasné, fyzická představa akvária také nutnost zaškrtit tok financí do něj jakbysmet.

Pro představu, co od nádrže čekám přikladám dvě fotografie z produkce Creative Aquascaping Union.


Z náhledů je nadmíru jasné, že inklinuji k rostlinám Eleocharis acicularis a Hemianthus callitrichoides sp. Cuba. Protože ještě nemám zcela jasno, pohrávám si s myšlenkou použití Vesicularia dubyana, případně variety
nějaké ho mechu.

Na první pohled první dvě rostliny jsou náročné. Údržbou i nároky. Na druhý pohled je něco spojuje. A to teplotní nároky na pěstování. Voda ohřátá lehce nad 20°C je pro ně ideální a proto jsem mohl upustit od původního plánu instalace topného kabelu a externího průtokového ohřívače jako takového. Stejně tak dopadl i výběr substrátu. Od ADA AquaSoil Amazonia jsem přešel k "obyčejné" akadamě, pro začátek nadopované Florapolem od JBL. Jediné, u čeho zůstanu, bude nonstop přísun CO2 z tlakové láhve.

V současné chvíli mi víceméně nebrání nic v založení. Technické vybavení, až na ventil pro tlakovou láhev, jsem pořídil. V rostlinách mám též jasno. Jedině snad touha vyhrát si s kombinacema pozic dekorací mi brání. Stále ještě nevím, jestli použít kameny, dřevo nebo jejich kombinaci jako doplněk flóry. Posledních pár dnů jsem strávil nad fotografiemi různých nádrží a dřevo tyčící se k hladině z neprostupně husté zelené džungle má také své kouzlo..


Preview zařízení
Nádrž: 50x25x30cm (d x š x v)
Filtrace: externí filtr EDEN501
Světlo: Dupla Electra II - 2x 55W (pozn. Pojede jen na poloviční výkon)
Ohřev: bez vytápění, teplota těsně nad 20°C

Substrát: Akadama se základem JBL Florapol
Hnojení: CO2 (tlaková láhev), další dle potřeby

Předpokládaná skladba rostlin
Hemianthus callitrichoides sp. Cuba, Eleocharis acicularis, Vesicularia dubyana, (?)

Rybí a bezobratlá osádka
Rasbora hengeli nebo Paracheirodon simulans
Otocinclus affinis
Caridina japonica

Fotografie užité v článku jsou majetkem cau-aqua.net.
Used pics are property of cau-aqua.net.

Žádné komentáře: